Vestby Klatreklubb ble stiftet 29.2.2012. Etableringen av Vestby Klatreklubb er en flott videreføring av sports klatre tradisjonene fra Fjellgeita Klatreklubb, med røtter tilbake til 1995. Hovedmålet til
styret er å holde nivået på medlemstilbudet på et bra nivå og fremme aktivitet i
veggen. Spesielt var det ønske fra styret om å få opp aktivitetsnivået blant voksne som
ønsker å trene klatring. Informasjon om styret finnes her

Selv om ønsket til styret er å øke aktivitetsnivået for voksene er barn og unge en fikk del av klubben og derfor har klubben en egen ungdomsgruppe for barn og ungdom i13-19 års alderen som ledes av Kristoffer.

Treningen innendørs følger skolens ferier, som også styrer åpningstidene til Vestby Arena.
Ungdomsgruppa hadde avslutning for vårsesongen ute på Sperrebotn og det har vært noe
utendørs klatreaktivitet blant enkelte medlemmer på forskjellige felter, men pga mangel på
utendørsinstruktører, har det heller ikke i vært organiserte treninger utendørs.Vi satser på at våre nyeste instruktører får tatt nødvendige kurs slik at vi kan organisere utendørsklatring i nær fremtid.

Vestby klatreklubb er registrert i Frivillighetsregisteret og deltar derfor i Grasrotandelen. Dette er en ordning som gjør det mulig for spillere hos Norsk Tipping å gi en prosentandel av innsatsbeløpet direkte til en frivillig organisasjon. Gå til www.norsk-tipping.no/grasrotandelen for å støtte oss.

Besøks adresse

Solerunden 10